Зараз квадроциклом мало кого здивуєш. Bombardier, Yamaha, Kawasaki – вибирай, який більше подобається. Хоча ще років 10-15 тому на цю техніку дивилися, як на заморську дивину, пише topgir.com.ua.
А адже чотириколісні мотоцикли раніше навіть робили в Україні! Причому не де-небудь, а на харківському танковому заводі ім. Малишева. Називався такий квадроцикл ЗІМ-350, а з’явився він у 1991 році.
Один подібний апарат і був помічений в Києві на фестивалі Old Car Land. Техніка серйозна, добротна. Відразу видно руку танкобудівників. Квадроцикл ЗІМ-350 робили не стільки для катання, скільки для роботи. Ось чому спереду і ззаду – пристойних розмірів багажники. А ще – фаркоп, можна буксирувати причіп вагою 300 кг. Ну щоб картоплю з дачі возити. І так, в якому ще квадроциклі ти знайдеш запаску? І з усім цим справляється 350-кубовий 20-сильний двигун від ІЖ Юпітер-5М. Мало того, він розганяє квадроцикл ЗІМ-350 до 70 км/год.
Цікаво, що акумулятор тут є, але заводити байк все одно доводиться кікстартером.
Український квадроцикл демонструє феноменальну прохідність. Він легко долає броди глибиною до 60 см. Коротше, маленький танк! Всі ці важелі біля керма керують складною повнопривідною трансмісією. У ЗІМ-350 по 4 підвищених і знижених передачі. Плюс задній хід. Є і блокування міжосьового диференціала.
Питається, навіщо стільки всього? Дуже просто: квадроцикл ЗІМ-350 легким рухом руки перетворюється в трактор. У комплекті до нього йшли плуг, борона культиватор. Якщо цього мало, то можна було докупити косарку, сівалку, оприскувач, картоплекопач. Знижений ряд трансмісії дозволяє рухатися зі швидкістю 2-12 км/год. Якраз, щоб зорати або засіяти ділянку поля. Ну в загальному, чисто по-українськи.
Дивно, але це чудо техніки чомусь не набуло популярності в народі. Швидше за все, далися взнаки важкі 90-ті. Люди намагалися вижити, тут не до квадроциклів. Тому ЗІМ-350 випускали з перервами і дуже маленькими партіями по 200-300 штук.